Forældresamarbejdet bygger bro

Institutionsbestyrelsen tager vigtige beslutninger

Vi har en valgt bestyrelse. Bestyrelsen afholder møder ca. fire gange årligt. Bestyrelsen er på valg én gang om året. Bestyrelsen er med til at afholde afstemning for alle forældre i forhold til madordning. Dette stemmes der om hvert andet år. (Se link i forhold til bestyrelsesarbejdet). Bestyrelsen arrangerer én gang om året sommerfest, og bakker op omkring fællesspisninger i børnehaven for alle børn og forældre.

(Formand og øvrige medlemmer)

Vi fordrer til et godt forældresamarbejde. Vi har opstartssamtale. Vi taler løbende med jer forældre omkring jeres barn, og afholder løbende samtaler, hvor primærpædagog og forældrene samarbejder omkring barnets trivsel og udvikling. Derudover er der opsporingsmodellen, hvor vi to gange om året evaluerer barnets udvikling og trivsel.

Få indflydelse på dit barns børnehaveliv gennem bestyrelsen

Bliv inddraget i de pædagogiske overvejelser i Børnehaven GrønneParken. Vær med til at sætte retning og tage betydningsfulde beslutninger for dit barns børnehaveliv.

Børnehaven har en institutionsbestyrelse, du kan blive valgt ind i på et forældremøde. Ved at være med i bestyrelsen er du med til at udarbejde principper

Bestyrelsen kan blandt andet være med til at:

• Ansætte pædagoger
  • Planlægge sociale arrangementer i børnehaven
  • Sætte de overordnede rammer for, hvad pædagogerne skal arbejde med.
  • Bestemme om institutionen skal have frokost ordning.

Alle forældre kan blive valgt ind i bestyrelsen

Valget til institutionsbestyrelsen bliver afholdt i børnehaven i løbet af foråret. Du bliver valgt ind i bestyrelsen for et år ad gangen. Det første møde afholdes som et fællesmøde mellem den afgående og den tiltrædende bestyrelse inden sommerferien. Der afholdes 4-5 bestyrelsesmøder om året.

Her kan du læse mere om institutionsbestyrelsesarbejdet i Aalborg Kommune

Her kan du se en introduktionsfilm om bestyrelsesarbejdet

Her kan du se en film om det daglige arbejde i en institutionsbestyrelse

Opsporingsmodellen sikrer fokus på dit barns trivsel

Opsporingsmodellen er en metode og et arbejdsredskab, hvor vi som pædagoger ser på barnets udvikling og trivsel. Vi samarbejder på tværs i personalet omkring børnene i opsporingsmodellen. Modellen er et synligt redskab for jer forældre, hvor i får indblik i vores faglige vurdering af jeres barns trivsel og udvikling. Metoden er en tidlig opsporing, hvor vi indkalder jer forældre, samt tværfaglige samarbejdspartnere til en samtale, om hvordan jeres barns trivsel og udvikling styrkes.

Her kan du læse mere om opsporingsmodellen