Traditioner skaber glæde og forventning

Sproget er i fokus

Vi har i børnehaven særlig fokus på sprog og sprogstrategier. Her arbejder vi med:

• Dialogisk læsning
  • minibibliotek
  • Samling hver dag
  • Sproggrupper
  • Sprogstrategi dagligt
  • Daglig dialog
  • Sproglab

Yoga er en fast aktivitet

Der er børneyoga på ugentlig basis

Vi hygger til bedsteforældredag

Vi afholder bedsteforældre dag, til Sankt Hans. Denne dag opfordrer vi til, at bedsteforældre tager en staude med, som de planter i fællesskab med deres barnebarn i vores staudehave.  Vi synger midsommervisen, har bål, hvor vi brænder heksen af.  Bedsteforældre har madpakke med, til frokost. Børnehaven sørger for kaffe/ te og saft, der er mulighed for at bage snobrød, over middag.

Julen fejres i børnehaven GrønneParken

I november starter vi med at lave julegaver med børnene, så vi i december kan hygge med jule bag, kreative tiltag, julesange, julekalender og fællessamling.

Børnene er værter ved Juletræsfest og Lucia kaffe

I december inviterer vi til forældrekaffe, her er børnehaven vært med æbleskiver og hjemmebag.
Børnene vil underholde med et par julesange, som de har øvet sig på. Det er som hovedregel, ugen efter Lucia dag.

Ældstegruppen sendes godt afsted

Vi har samarbejde med skolerne i nærområdet, for at børnene får mulighed for at kende deres skole, og kommende klassekammerater. Vi holder en hyggelig afslutningsfest for de kommende skolebørn, en formiddag. Her servere vi lækker mad, holder taler for alle børnene. Børnene modtager et diplom, som bevis på at de har ”bestået” børnehavetiden. Børnene kommer på en hemmelig tur.

Skolebørn kommer på besøg

I forbindelse med børnehavens fødselsdag, i september afholder vi sommerfest, her vil de børn der er gået ud af børnehaven i august, blive inviteret med, sammen med deres forældre

Forældrebestyrelsen inviterer til Sommerfest/børnehavens fødselsdag

En gang årligt, står forældrebestyrelsen for sommerfest, i børnehaven. Forældrebestyrelsen står for indbydelse hertil, med diverse informationer.